Kto sme
ASBK je reakciou na mnohé podnety klientov bánk, ktorí sú nespokojní so službami alebo správaním sa bánk.
ASBK bude aktívne navrhovať spôsoby na vylepšenie, nápravu vzťahov medzi bankami a ich klientmi. Prostredníctvom ASBK bude koordinovaný postup klientov bánk, aby ich požiadavky a pripomienky boli premietnuté do právnych predpisov a praxe bánk.
Čo chceme
- Zjednotiť a koordinovať postup klientov bánk.
- Stanoviť pravidlá pre zrovnoprávnenie bánk a ich klientov.
- Zlepšiť vzťahy medzi bankami a ich klientmi.
- Upozorňovať na nekalé praktiky bánk.
- Minimalizovať náklady na ochranu práv klientov bánk.
Čo robíme
- Prijímame a riešime podnety na preskúmanie postupu bánk.
- Pripravujeme analýzy a komentáre k praktikám uplatňovaným bankovým sektorom voči spotrebiteľom.
- Predkladáme návrhy na zlepšenie vzťahov medzi bankami a klientmi.
- Na návrh klientov bánk vstupujeme do sporov s bankami.
- Preskúmavame súlad všeobecných obchodných podmienok a zmlúv pripravovaných bankami s právnymi predpismi a iniciujeme konania pre ich zosúladenie.
Čo nerobíme
- Nevenujeme sa problematike iných spotrebiteľských odvetví či sporov (napr. nebankové subjekty, poisťovne, obchody a obchodné reťazce, telekomunikační a internetoví provideri atp.)
- Neposkytujeme ekonomické poradenstvo (napr. neporovnávame výhodnosť bankových produktov)
- Neprijímame opakované podnety, resp. podnety, ktoré už boli vyriešené a nenastala žiadna zmena v skutočnostiach rozhodujúcich pre daný prípad.